Hírlevél:   
  
align=center
border=0Fülvájó
Beharangozók, hírek
Életrajzok
Interjúk, riportok
Esszék, tanulmányok
Együttesek
Kritika
align=center
border=0Dübörgő
Beharangozók, ajánlók
Kritika
Együttesek
Interjúk, riportok
align=center
border=0Iskola a határon
Ottlik Géza
Esszék, élménybeszámolók
Olvas(s)atok, néz(z)etek
Interjúk, riportok
Hírek
irodalom_12_11_10_9
align=center
border=0Korboncnok
Kritika
Érdekességek
Interjúk, riportok
Életrajzok
Események
align=center
border=0Nyelvöltögető
Kritika
Esszék, tanulmányok
Interjúk, események
Hírek, ajánlók
Nyelvében hal
align=center
border=0Nyitott könyv
Kritika
Életrajzok, mini biográfiák
Kiadók ajánlatából
Eladási listák, statisztikák
Interjúk, riportok
Hírek, események
align=center
border=0Színes papiruszok
Dekonstrukció
Eseménynaptár
Ajánló, hírek
Kalendárium
Más világ
Milyen lesz
Milyen volt
Kulturális hírek
align=center
border=0Tarsoly
Kritika
Esszék, tanulmányok
Interjúk, riportok
Előadások, események
align=center
border=0Vizuális kultúra
Film, fotó
Színház
Tánc
Képzőművészet
align=center
border=0Papiruszportál
Impresszum
Rólunk
Partnereink
Vendégkönyv
Támogatóink
Médiaajánlat
Letölthető bannereink


Polisz.hu online játék
buszbérlés, buszrendelés
fordítás, fordítóiroda
semen extender
Grafikai tervezés, egyedi programozás
tárhely és domain

[ Cédé | Dévédé, film, tv | Koncert | Könyv ]


„A refréneket úgyis mindenki tudja” – K3 dévédén és élőben

Szerzők: Mika Róbert, Lehotka Gábor
2007. február 13. 7.13

 A történet még a múlt esztendő őszén kezdődött. Megjelent a trió első dévédéje. Ugyanakkor sajnos elmaradt a mindannyiunk által várva várt koncert az A38 gyomrában (2006. november 17-én Uli Jon Roth előzenekaraként léptek volna fel, de technikai okok miatt nem jött össze). Kállai János és csapata így csak most kapott lehetőséget az Everwood együttes meghívására, hogy a Téglagyári Megállóban bemutathassa régi és legújabb szerzeményeit.


A fiatal, nagyszerű gitáros és csapata méltánytalanul kevés lehetőséget kap a szereplésre, pedig a hazai zenei palettán alig találunk instrumentális rockot játszó együttest.

A dévédé

2005 júliusában mutattuk be honlapunkon a K3 triót az Above the World című cédéjük apropóján. Akkor azt írtuk, hogy a lemez takaros, sok nagy együttes megirigyelhetné a koncepciódús ezüstkorongot és borítóját. E színvonalból a The End of Evolution című dévédé esetében sem adtak alább a fiúk, így újra egy rendkívül ízlésesen tervezett, kimondottan igényes tokot tartottunk a kezünkben, ahol még arra is ügyeltek, hogy egy látványos képeslappal is kedveskedjenek nekünk. Azonban a külcsín még nem egyenlő a belbeccsel, így a korongnak teljesítenie kellett a lejátszóban is.
A dévédén belekóstolhatunk az együttes, a tagok életébe, nézhetünk koncertfelvételeket, képeket. Aki kíváncsi, hogy miként készül egy lemezfelvétel vagy egy videoklip, az sem fog csalódni. Nem maradtak le az együttesről szóló információk, és az Above the World három sikerszáma mellett természetesen a dévédé középpontjába állított The End of Evolution című klipet is végignézhetjük.


A koncertfelvételek adják ki a korong felét. Ezek a videoanyagok a Dunaparti Vigasságok rendezvényen (2005. augusztus 19.), a 2005-ös Nyugati téri szilveszteri bulin, illetve a Wigwamban (Arany Nyíl Gála, 2006. március 25.) készültek. A hang néhol ugyan nem üti meg a dévédétől elvárt minőséget, de arra mindenképpen kiváló, hogy e felvételeken keresztül átérezzük egy-egy ilyen fellépés hangulatát.
A fotógalériát Nagygyörgy Gábor válogatta az össze koncert-, stúdió- és promóciós felvételből.
Hogyan készül egy hanganyag a stúdióban? A The End of Evolution példáján nézhetünk meg egy 12 percesre vágott anyag tartalmát.
Aki még nem szerezte be az Above the World című lemezüket, azok sem maradnak le teljesen róla, három szám erejéig élvezhetik a kiváló muzsikát (Highway to Space, Planet 5, Above the World).
És végül, de nem utolsósorban a dévédé címadó dalát, a The End of Evolution klipet, ami színvonalas zenéjével és remek képhatásaival profi módon lett összehegesztve egy elhagyatott szerelőcsarnokban.
Mindent összevetve a K3 trió dévédéje több mint promóciós anyag, és érdemes gyűjtői példányt szerezni belőle, mert kétségtelen, hogy ez a zenekar még nagyon sokra viheti a jövőben.

K3 – the end of evolution (promotional DVD)


K3

Kállai János – gitárok
Szuna Péter – basszusgitár
Nagygyörgy Gábor – dobok
Közreműködők: Mihályfi Gábor, Balogh Zoltán, Scheer „Max” Viktor, Schmiedl Tamás (MD Stúdió), Bordos Anikó, Holló Csaba
Rendező: Nagygyörgy Gábor

A koncert – „A refréneket úgyis mindenki tudja”

A dévédé elkészülte óta már nagyon sok víz folyt le a Dunán. A K3 2007 januárjában stúdióba vonult, hogy felvegye a Before Disaster című első igazi lemezét az érdi Bakery stúdióban. A progresszív metált játszó Everwood meghívására pedig a szentlőrinci Téglagyári Megállóban lépett fel a trió február 2-án.


Igyekeztünk elkerülni a pénteki csúcsforgalmat, szöszmötölés helyett csak kétszer tévedtünk el kissé, de így is sikerült időben megállnunk a megállóban. A K3 már javában hangolt, de a fél nyolcas  időpont korai volt, még csak pár ember lézengett a kimondottan szimpatikus, de nem túlságosan koncertekre tervezett-berendezett helyiségben. Mi ezt nem különösen bántuk, asztalt foglaltunk egy eszméletlenül nagy mák alatt, és egy finom helyi készítésű pizza (és sör) mellett elevenítettük fel a régi szép klubéletet. A asztalokat lassan elfoglalták, és az állóhelyeken is egyre többen várták a koncertet.
Alaposan megleptek bennünket a fiúk már az első percekben. Az eddigi satrianis lágyabb hangzás helyett alaposan feszítettek a ritmuson és a húrokon. Nem volt gépi, kicsit rammsteines industrial alapputtyogás sem, ezt sem bántuk. Töményebb, még improvizatívabb műsorral rukkoltak elő. Pontosan annyira, hogy a hard rock és a metál mezsgyéjén lavírozva dallamos, monstre technikával felturbózott dübörgésben volt részünk. Ehhez hasonlót a Carl Palmer Band koncertjén láttunk utoljára. Talán az elmaradt koncertek, a bizonyítási vágy, no és a stúdióban eltöltött  idő okozta, hogy pazar örömzene-hömpölygésbe kezdtek, ami átragadt a hallgatóságra is.
Kállai Jani virtuóz gitárjátékát már nemegyszer megcsodálhattuk egy-egy Cry Free-koncerten, itt kétszer annyit kellett teljesítenie a K3 felállása miatt (nincs énekes, nincs billentyűs). De számára ez nem okozott nehézséget, élvezettel nyűtte a húrokat. A basszusgitáros Szuna Péter keze szinte soha nem pihent meg egy-egy fogásnál, látszik rajta, hogy a dzsessz műfajával szorosabb kapcsolatot kötött. A dobok mögött ülő Nagygyörgy Gábor pedig pontosan dolgozott, remekül aládolgozott a két gitárosnak.


Annak ellenére, hogy a trió nem tudott mostanában fellépni, rendkívül összeszokott benyomást keltettek bennünk. A remek hangulatú koncertre jellemző, hogy a közönség visszatapsolta őket, ami szokatlan egy előzenekar esetében, az is ritka, hogy jobban teljesítenek, mint a főműsorszám, pedig ezúttal ez történt.


Reméljük, hogy többször találkozhatunk Kállai Jánossal és csapatával az elkövetkező időkben, hiszen élvezetes, egyedi hangzású zenéjük minden igényes rockrajongónak igazi élményt jelenthet.
Izgatottan várjuk a Before Disaster című albumukat, a hallottak alapján remek csemege lesz, ráadásul a hírek szerint egy külföldi nagy név is közreműködik az egyik számban.

2007. február 2., Téglagyári Megálló


Oldaltérkép