Hírlevél:   
  
align=center
border=0Fülvájó
Beharangozók, hírek
Életrajzok
Interjúk, riportok
Esszék, tanulmányok
Együttesek
Kritika
align=center
border=0Dübörgő
Beharangozók, ajánlók
Kritika
Együttesek
Interjúk, riportok
align=center
border=0Iskola a határon
Ottlik Géza
Esszék, élménybeszámolók
Olvas(s)atok, néz(z)etek
Interjúk, riportok
Hírek
irodalom_12_11_10_9
align=center
border=0Korboncnok
Kritika
Érdekességek
Interjúk, riportok
Életrajzok
Események
align=center
border=0Nyelvöltögető
Kritika
Esszék, tanulmányok
Interjúk, események
Hírek, ajánlók
Nyelvében hal
align=center
border=0Nyitott könyv
Kritika
Életrajzok, mini biográfiák
Kiadók ajánlatából
Eladási listák, statisztikák
Interjúk, riportok
Hírek, események
align=center
border=0Színes papiruszok
Dekonstrukció
Eseménynaptár
Ajánló, hírek
Kalendárium
Más világ
Milyen lesz
Milyen volt
Kulturális hírek
align=center
border=0Tarsoly
Kritika
Esszék, tanulmányok
Interjúk, riportok
Előadások, események
align=center
border=0Vizuális kultúra
Film, fotó
Színház
Tánc
Képzőművészet
align=center
border=0Papiruszportál
Impresszum
Rólunk
Partnereink
Vendégkönyv
Támogatóink
Médiaajánlat
Letölthető bannereink


Polisz.hu online játék
buszbérlés, buszrendelés
fordítás, fordítóiroda
semen extender
Grafikai tervezés, egyedi programozás
tárhely és domain



Iroda(lom)ta(la)nítás? Egy lehetséges irodalomtankönyv-fejezet a cigány irodalomról

Szerző: Macsek Laura
2011. január 24. 6.56

 Macsek Laura

Ma már kétségtelen, hogy az irodalom tanítás-tanulás radikális átalakulás előtt áll Magyarországon. A fő kérdés, hogy a tantárgy miképpen tudja megőrizni jelentőségét az oktatási rendszerben. (A szakiskolák 2011 szeptemberében bevezetendő tantervében már nem szerepel Irodalom elnevezésű tantárgy...) Ennek jegyében Iroda(lom)ta(la)nítás? című alrovatunkban a következő hetekben-hónapokban gyakorló magyartanárok által készített lehetséges (jövőbeli) irodalomtankönyv-fejezeteket közlünk. A munkák a Nyugat-magyarországi Egyetem magyartanár mesterszakán készültek 2010-ben.

Az alkotók elképzeléseit alapvetően befolyásolta az élményközpontú irodalomtanítás programja, de más koncepciók jegyében is születtek értékes kísérletek. Abban a reményben bocsátjuk közre őket, hogy a Tisztelt Olvasók is úgy gondolják: irodalomtanítás nélkül aligha lehetséges, hogy országunk a kiművelt emberfők sokaságával büszkélkedjék.

Fűzfa Balázs (Nyugat-magyarországi Egyetem)

 
 
 
 
 

Írásaink a témában:
irodalom_12_11_10_9
Nógrádi Gábor: Tankönyv két világ határán

Módszer, technológia, váltás az irodalomtanításban. Egy program nyomán

Oldaltérkép